KEBAIKAN MEALSHAKES YANG IBU BIJAK KENA TAHU

dua tiga menjak ni #duanur bersilih ganti demam.. hee~ doktor kata musim.. tapi sempat la kakak dok borak dengan doktor pasal VIRAL FEVER ni.. memang boleh berjangkit dan sedia tahu bila anak demam, memang selera makan dorang akan jatuh merudum.. nak paksa anak makan, jadi serba slaah sebab dia memang tak nak makan.. tapi kena kawal pengambilan air la sbeab bila demam ni, bendalir dlama badan kurang.. jadi dapt topup dengan air..

nak jadikan kes pulak, lepas dah elok demam memang anak susah nak ada selera makan sebab dah terbiasa tak makan kan.. ni la jadik punca kakak nak share pasal KEBAIKAN MEALSHAKES untuk si manja.. hee~

1 : MEALSHAKES MENYEDIAKAN NUTRISI LENGKAP UNTUK SI MANJA
  • 24 jenis vitamin penting dari vitamin A ke Z mineral dan mineral surih..
  • Kekurangan mineral akan memberi kesan kepada penyerapan vitamin yang menyebabkan enzim tidak aktif..
  • ia juga mengandungi lesitin soya yang bekerjasama dengan vitamin larut lemak..

2 : MEALSHAKES MENYEDIAKAN BEKALAN NUTRISI UTAMA UNTUK SEL
  • kaya dengan protein dan tidak mengandungi laktosa yang membantu dalam membentuk kulit, kuku, rambut, organ, darah, sel-sel vaksin yang lain-lain..
  • ia turut meningkatkan imun kanak-kanak..

3 : MEALSHAKES UNTUK TUMBESARAN
  • mengandungi asid folik, biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel dalam proses membesar kanak-kanak..

4 : MEALSHAKES UNTUK ANTIOKSIDAN
  • mengandungi vitamin A, C, E, zink, selenium yang merupakan komponen antioksida untuk melawas penuaan..
  • kanak-kanak juga terdedah kepada radikal bebas yang boleh melemahkan sel badan..

5 : MELASHAKES MENCANTIKKAN KULIT
  • mengandungi vitamin B-Complex, zat besi dan copper untuk membentuk sel-sel darah merah yang sihat, sekaligus meningkatkan warna kulit muka dan mencantikkan kulit anak anda..

6 : MEALSHAKES AGEN DETOKSIFIKASI
  • kaya dengan serat larut yang membantu ( peristalsis kolon dan perut atau pergerakan usus ) untuk mengeluarkan lemak berlebihan dan bahan buangan daripada kolon dan perut..
  • mealshakes dapat atasi masalah sembelit yang sering berlaku kepada kanak-kanak..

7 : RASA VANILA YANG SEDAP
  • minuman lazat dengan fruktosa semulajadi, penambahan nutien yang perlu untuk badan, tidak mengandungi pewarna tiruan dan gula tiruan..

MEALSHAKES
544g
HARGA PASARAN : RM113.75


KENAPA MEALSHAKES BAIK UNTUK KANAK-KANAK ?

1 : KANAK-KANAK KURANG SELERA MAKAN / MEMILIH MAKAN
  • ini merupakan masalah yang selalu berlaku di kalangan kanak-kanak berusia 2 tahun hingga 6 tahun. Kanak-kanak menjadi cerewet dan kurangs elera makan.. biarpun ibu menyediakan makanan yang ditatrias cantk, namun si anak hanya menjamah sedikit dan meninggalkannya begitu sahaja. Apabila aak kurang selera makan, tandanya anak-anak kekurangan vitamin yang jika tidak dipantau akan menjadi tabiat tidak suka makan di kemudian hari..

2 : KANAK-KANAK SUKA MAKANAN SEGERA 
  • apa yang ibu takutkan adalah apabila anak mula gemar makanan ringan atau makanan segera yang sudah diketahui tidak baik untuk kesihatan.. ibu disarankan memantau paten pemakanan anak dan memastikan mereka mendapat makanan seimbang dalam diet harian.. perlu diingat MEALSHAKES tidak menggantikan makanan seimbang tetapi lebih kepada melengkapi diet pemakanan seharian dan mengembalikan selera makan anak anda kepada makanan harian yang seimbang..

3 : KANAK-KANAK SELALU DEMAM DAN KURANG SIHAT TERUTAMANYA DI BAWAH JAGAAN TASKA ATAU NURSERI
  • kanak-kanak yang mengalami kekurangan vitamin dan zat mineral dalam badan darip perolehan makanan harian mereka mudah dijangkiti flu dan demam.. dengan MEALSHAKES, segala yang diperlukan badan anak-anak akan dibekalkan di dalam bancuhan Meal Shakes setiap hari..

4 : KANAK-KANAK YANG AKTIF
  • MEALSHAKES bukan hanya tertumpu untuk membekalkan nutrien kepada kanak-kanak yang kurang selera makan, tetapi juga yang aktif bersukan dan bermain seharian.. mereka memerlukan tenaga untuk terus aktif di dalam kelas mahupun di taska.. jadikan MEALSHAKES sebagai hidangan minuman ketika sarapan untuk anak anda.. in shaa Allah anak akan lebih fokus di kelas dan tidak mengantuk, tidak penat dan lapar di waktu pagi..

5 : KANAK-KANAK MUDAH SEMBELIT
  • sangat menyedihkan melihat anak kecil menangis apabila mengalami sembelit.. ramai yang berjaya atasi sembelit anak mereka setelah menggunakan MEALSHAKES.. kaya dengan serat yang menggalakkan pergerakan usus dan menjadikan anak kecil kita lawas di bilik air..

6 : MEALSHAKES KESUKAAN KANAK-KANAK
  • berbeza dengan kapsul boleh telan yang lain, MEALSHAKES menyediakan segala sumber multivitamin lengkap beserta protein ( pemberi tenaga segera ) dan serat di dalam bentuk serbuk yang boleh dibancuh..

MEALSHAKES mudah dibancuh dengan minuman kanak-kanak, jus atau air sejuk dan perisa French Vanilla memberi bau yang wangi serta rasa yang lazat..

kalau korang berminat untuk mengetahui lebih lanjut tentang produk Shaklee yang sesuai dengan tahap kesihatan anda,anda boleh menghubungi kakak.. 


No comments:

Powered by Blogger.