CARA PENGAMBILAN SET KESUBURAN SHAKLEE DENGAN CARA YANG BETUL

kebelakangan ni banyak pulak kes yang melibatkan kesuburan dan permasalah wanita.. em.. mana silap eh ? dari segi pemakanan ke ? aktiviti harian ke ? kesihatan ke ? atau berat badan ? kalau nak difikirkan balik memang sebab kat atas tu saling berkait dan menyebabkan sperma / ovum tidak berkualiti..


ini yang selalu kakak jumpa dan kakak sendiri selalu tekankan anak itu rezeki dari Allah SWT cuma cepat atau lambat jek, mesti ade rezeki nanti.. dan sambil tu korang cek la balik tahap kesihatan dan berusaha mana yang perlu.. tak de apa yang mustahil.. kan ?

nah !!
kakak belanja artikel yang serba sedikit mungkin akan bantu korang..
 1 : HARGA SET KESUBURAN SHAKLEE
 2 : SET YANG SESUAI UNTUK PESAKIT PCOS
3 : CARA PENGAMBILAN SET KESUBURAN SHAKLEE YANG BETUL
4 : CARA BERJIMAT 
zaman sekarang ni memang banyak kes kes yang melibatkan kesuburan dan punca paling utama ialah makanan seharian yang tidak memberi kebaikan lansung untuk kesihatan.. dah kalau untuk kesihatan pun tak elok, apatah lagi untuk kesuburan.. kan ?

tapi sebelum ambil apa apa supplement yang membaik pulih kesihatan, kakak memang galakkan untuk detox dulu dan kebiasaannya kakak memang suruh detox parasit la sebab lebih mudah dan tak banyak ragam.. hee~ kalau tanak detox parasit pon tak pe sebab ada banyak lagi jenis detox yang sesuai dengan badan korang.. 

dua hari berturut kakak dapat kes PCOS nih dan kakak pun mula la geledah nota nota untuk memudahkan kakak kasik konsultasi terbaik nanti.. hee~ tengok betapa kakak 'belajar' untuk beri yang terbaik..

dan kakak simpulkan seringkas mungkin ya..

PCOS (Polycystic Ovary Syndrome) atau sindrom polisistik ovari merupakan gangguan keseimbangan hormon pada wanita yang boleh mempengaruhi atau mengganggu haid dan menyebabkan wanita sukar hamil.. gangguan kesuburan merupakan salah satu tanda dan gejala dari PCOS dan kalau tak tangani, PCOS bukan sahaja boleh mengganggu kesuburan, tetapi juga boleh meningkatkan risiko timbulnya berbagai penyakit serius lain, seperti penyakit jantung, darah tinggi ( hipertensi ) dan diabetes..

jadi.. kalau korang ade masalah PCOS nih, boleh hubungi kakak untuk selesaikan masalah berat badan tu ye.. in shaa Allah.. kakak akan bantu mana boleh tapi dengan syarat, korang memang nak di bantu lah ye.. jangan la sombong..

CARA MAKAN SET KESUBURAN SHAKLEE

1 : SET KESUBURAN LELAKI
  • disarankan makan 2 biji zinc complex semasa perut kosong ( sebaik saja bangun dari tidur )
  • zinc tidak sesuai diambil bersama makanan dan minuman bersusu
  • 2 biji vitamin E selepas makan tengahari
2 : SET KESUBURAN ISTERI
  • kalau korang ade masalah gangguan hormon dan kitaran period tak menentu, kejap 22 hari, kejap 27 hari, kejap 33 hari memang sangat sesuai makan GLA complex
  • secara konsisten ; setiap hari sebiji selepas sarapan dan sebiji selepas makan malam
  • vitalea makan sebiji sehari selepas sarapan ( jangan makan sekali dengan GLA ya --> jarakkan pengambilan 30 - 45 minit )
dan kalau korang makan SET KECANTIKAN SHAKLEE, kan ade vitamin c dan vitamin e kan, jarakkan juga pengambilan.. jangan makan serentak tau.. bukan tak berkesan tapi tindakbalas terhadap tubuh badan mungkina akan jadi lambat sikit laa.. kurang berkesan gittew--

NOTA PENTING : ada sesetengah kes pada bulan pertama pengambilan GLA complex dah berjaya hamil tapi semua tu urusan allah SWT dan kita sama sama berdoa semoga niat yang baik akan diberi berita yang baik baik..

  • jadi.. kalau bulan pertama pengambilan GLA complex tu period datang lambat, buat urine test pada tarikh yang sepatutnya korang period dan KALAU POSITIF, terus stop consume GLA complex tau
  • kalau belum juga terima berita gembira pada bulan pertama, kita akan masuk PERINGKAT KEDUA plak ye
3 : PERINGKAT KEDUA
  • bulan kedua sedikit berbeza tau sebab korang kena tentukan kitaran haid normal ( tanda jek kat kalendar )
  • contoh : kalau 28 hari, bahagikan dengan bilangan hari dalam kitaran haid dengan 2 = 14 hari ( hari ke 14 adalah hari subur korang )
  • ambil GLA complex 1 hari sebiji bermula dari hari pertama datang hadi sampai hamil
  • teruskan pengambilan walaupun korang tengah period tau, vitalea pun sama ; 1 biji sehari
  • kalau bulan tu period korang lambat, buat UPT dan kalau korang positif pregnant.. tahniah !! sebab 99% akan tepat.. tapi beli UPT yang mahal sket ye.. hee~

BERAPA LAMA STOK SET KESUBURAN SHAKLEE ?

1 : vitalea iron formula : 4 bulan
2 : gla complex : 3 bulan
3 : vitamin e : 4 bulan
4 : zinc complex : 4 bulan


tapi bergantung kat korang gak la.. kalau rajin skip mau bertahun gak stok tu bertahan.. hee~ pape pun kuncinya : DISIPLIN..

tapi jangan lupa detox dulu sebelum makan SET KESUBURAN nih ye..


No comments:

Powered by Blogger.