BENGKUNG MODEN SHAPEE ; TIPS MUDAH KEMBALI RAMPING LEPAS BERSALIN

kalau dulu, dalam pantang kita pakai bengkung jenis lilit lilit kemahen panjang tu kan.. ade yang sampai ikat kat tiang rumah lepas tu berpusing la dia nak kasik ketat ikatan bengkung tu.. hee~ ya Allah.. seksa rasanya kan dan mungkin jahitan pun boleh terbukak kalau terlampau renyah.. 

ya !! kalau pada kakak, berbengkung semasa dalam pantang adalah WAJIB untuk ibu tampil kekal lansing.. * wink wink.. sape tanak selim melim kan ? * disamping mengecutkan bengkak pada rahim dan merapatkan faraj yang dah longgar.. ha.. ko ingat hape ? ingat senang eh lepas bersalin terus kurus badan macam model ? hee~ perempuan weyh.. banyak nak kena jaga.. badan nak pakai lama..

BENGKUNG MODEN YANG PRAKTIKAL

dan untuk mak mak yang sedang hamil tu, kakak memang sarankan korang standby benda nih.. eh !! tak.. bukan pakai masa tengah mengandung tapi masa dalam pantang.. dan kalau korang plan nak lahirkan baby dengan pembedahan, lagik best sebab bengkung nih memang beri kelebihan kat kes kes korang..



nah !! zaaapppp-- zappppppp-- siap !! sebab korang tak payah nak melilit lagik.. kalau pada kakak yang memang pengamal perubatan moden, memang jadik teruja dengan inovasi orang zaman sekarang nih dengan material polyester, elastane dan cotton memang sangat sesuai la untuk suhu kat negara Asia nih..


kalau korang perasan garis garis tu ada ruang untuk kulit korang bernafas, maksudnya bila korang pakai, tak de la rasa berwap atau panas sebaliknya pergerakan korang jadik lebih longgar dan mudah.. sebab tu kakak cakap pasal bersalin secara pembedahan, nampak ? 


valcro tape yang digunakan pun lebih tebal berbanding bengkung moden lain dan ini membuatkan posture badan korang terletak dan lebih tegap.. jangankan kata tegap jek, habis lemak lemak seme tersepit lepas tu hilang.. hee~

HARGA BENGKUNG MODEN SHAPEE

sape kata mahal ? kita cubit dia !! serius tak mahal kalau nak dibandingkan dengan kos untuk korang buat slimming treatment lepas berpantang tu.. 


nah !! pergi singgah media sosial dorang.. mana la tau kot korang berkenan ke hape kan.. paling tak korang dah boleh standby untuk raya tahun nih dengan bentuk badan yang lebih sihat.. ke tak nak ? hee~ rugi laa..

FANPAGE : Shapee MY
INSTAGRAM : Shapee MY

4 comments:

  1. Lelaki boleh try pakai ke ni? :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hee~ boleh jek.. mana tau nak raya nanti selim.. haa.. boroi tak awesome hoccay !!

      Delete
  2. boleh recommend kat kwn ni, dia sdh cari set bengkung 😉

    ReplyDelete
  3. Mudah dan nak berbengkung sekarang nie.. nak dgn tak nak je kan sis..

    ReplyDelete

Powered by Blogger.