8 SEBAB IBUAYAH PERLU BERTUKAR KEPADA PRODUK BAYI JENAMA BELLA BOOO !

bila dah jadi ibuayah, perkara yang paling memeningkan adalah produk yang digunakan sehari-hari untuk si manja.. tsk—bukan tak percaya dengan produk yang sudah ada dipasaran tetapi bila ada sesetengah pengeluar produk menyembunyikan FAKTA tentang produk mereka dan hanya melambung tinggi KEBAIKAN tetapi indah khabar dari rupa.. tak best la kan..

bella_booo_tanpa_bahan_kimia_merbahaya

menjadi antara yang pertama dan barisan media yang berpeluang untuk menemubual pengasas Bella Booo ! membuatkan kakak tertanya dan menghitung jari mencari kelebihan dan kekurangan produk ni.. hee~ jangan salah faham.. kakak juga seorang ibu kepada dua orang cahaya mata yang mempunyai masalah kulit ( ekzema ) dari kecil..

jadi !!

bila kakak tau ada produk Bumiputera yang dapat membantu merawat dan menjaga kulit anak-anak, sudah tentu kakak teruja untuk tahu ‘apa la yang menarik sangat tuuuuuu..’


BELLA BOO !


walaupun telah setahun berada dipasaran, Bella Booo Sdn. Bhd. yang diasaskan oleh sekumpulan ibuayah yang bersemangat untuk mengubah tabiat penggunaan kelengkapan harian khususnya untuk bayi dan kanak-kanak dengan mengeluarkan rangkaian produk menggukana 100% bahan semulajadi disamping memberi penjimatan berganda kepada pengguna..

bellabooo_set_penjagaan_diri_untuk_bayi_dan_kanak-kanak

mengetengahkan 5 ( lima ) karekter comel dan berwarna-warni, Bella Booo menonjolkan kehidupan yang harmoni di Tanah Bella Booo yang didiami oleh :

  • Ruby The Bunny
  • Rafi The Giraffe
  • Eddy The Elephant
  • Vivi The Duck
  • Buzz The Bee
dengan pengembaraan yang menyeronokkan.. boleh bercakap, menari dan menyanyi membuatkan mereka hidup dengan gembira sebagai sahabat..


8 FAKTA MENARIK TENTANG BELLA BOOO !


kalau produk baharu kat pasaran, mesti korang nak tau apa yang menarik.. kan ? jom !!


1 : TANPA BAHAN KIMIA YANG MERBAHAYA

  • yassssss—produk keluaran Bella Booo ! tidak mengandungi bahan kimia yang merbahaya sebaliknya menggunakan bahan semulajadi sebagai bahan utama seperti susu kambing, minyak buah planifolia vanila, minyak kelapa dara, minyak elaeis guineensis, minyak daun eukaliptus globulus, myristica fragrans, peppermint ( dan banyak lagi !! ) bagi membantu menjaga / merawat / memulihara kesihatan kulit bayi dan kanak-kanak..

kelebihan_produk_bellabooo


2 : PACKAGING YANG MENARIK

  • disamping mengetengahkan 5 ( lima ) karekter haiwan yang comel yang diberi warna-warni untuk menarik perhatian, saiz botol juga memainkan peranan penting.. biasa la.. ada anak kecik ni banyak bergerak ke sana ke sini, nak hangkut banyak barang keperluan bayi lagi.. emphh.. seksa kan ? didatangkan dengan saiz yang comel tapi mampu bertahan sebulan – ni satu keluarga guna ni !!

Bellabooo-ProductImage-HeadToToe-v3

3 : BEDAK BUKAN DARI SERBUK BEDAK

  • ha ?? serius la.. dah tu bedak dari ape plak kan ? hee~ chill !! ini la yang kakak panggil istimewa nih sebab Baby Powder bukan dari serbuk bedak yang biasa kat pasaran tu sebaliknya Bella Booo ! menggunakan KAOLIN CLAY ( sama macam tepung ubi ) yang berfungsi untuk menjaga kulit bayi dan kanak-kanak yang sensitif dan merawat masalah kulit seperti ekzema..

  • mula-mula tu kakak pelik jugak la sebab tak pernah dengar pasal kaolin clay tu tapi bila kakak minta bantuan Google, barulah kakak tau manfaat dan kelebihan kaoilin clay ni.. antaranya :
    • kaolin clay mempunyai kandungan mineral yang sangat tinggi seperti kalsium, zinc, silica dan magnesium
    • kaolin clay mampu membasmi kuman dan membantu menyembuhkan masalah radang pada kulit
    • kaolin clay sangat sesuai untuk kulit yang sensitif ( kebiasaannya pengusaha produk menjadikan kaolin clay sebagai mask )

4 : KEKUATAN TESTIMONI

  • walaupun baru menginjak ke – tahun pertama, Bella Booo ! telah mempunyai barisan pengguna yang berpuas hati dengan produk, mana tak nya dah kalau berterabur testimoni dorang sebarkan kat Instagram nun.. tak sungguh, orang tak kata kan ? kan ?



5 : RAHSIA MINYAK BAYI TURUN TEMURUN

  • biasa kita tahu, kalau ramuan herba turun temurun PASTI yang terbaik.. kan ? sama macam dengan Baby Oil keluaran Bella Booo ! ni.. gandingan pangasas bersama, Puan Aliyah Barakbah yang juga pengasas Ning Salmah ini turut terkenal dengan produk penjagaan ibu dan bayi.. dengan menggunakan formulasi yang ditambahbaik, terhasillah Baby Oil Bella Booo ! ni..

  • panas ? eh !! tak lah.. Baby Oil ni ada sedikit bau heba dan mint yang membuatkan kulit bayi lebih selesa ** teringat masa dua ketul NUR masa baby, kakak takut nak sapukan minyak angin baby masa dorang kembung.. hee~ sebab kulit dorang memang sensitif.. **

pengasas_bellabooo
pengasas Bella Booo ! - Puan Aliyah Barakbah dan Puan Belle Alyahya
6 : DIDATANGKAN DENGAN 5 LENGKAP

  • lima ? tapi dalam gambar ada tiga jekkkkkk.. hee~ chill !!

“kami ada lima produk.. yang dua, losyen dan juga perfume akan datang kemudian..
yang kita dah ada dan ready stock tiga produk ni sahaja..”

- Belle Alyahya ; Pengasas Bella Booo !



7 : BUKAN UNTUK BABY JE !!

  • ha’ah.. bukan untuk baby je tau.. Bella Booo ! ni boleh digunakan oleh seisi keluarga termasuk ibu dan ayah.. tak payah nak beli banyak-banyak siap asing ni untuk ibu, ni untuk ayah bagai dah.. dapatkan satu set ( buat masa ni dijual berasingan !! ) dan satu keluarga pun boleh pakai.. jimat banyakkan ?


“saya pakai, isteri saya pakai, anak saya pakai - sebulan.."

- Muhammad Hussein ; COO Bella Booo !



8 : BELI KAT AGENT YANG SAH

  • menjual untuk membantu.. nah !! kakak memang suka konsep ni.. dalam pada Bella Booo ! mengeluarkan produk yang berkualiti untuk membantu merawat masalah kulit, Bella Booo ! juga mempunyai barisan agent dan stokis yang sah.. nak beli kat mana ?



amacam ?

hee~ teruja nak try dan bantu anak-anak korang merawat masalah kulit ? ataupun memang korang dah lama mencari produk Bumiputera yang dihasilkan tanpa menggunakan bahan kimia yang merbahaya ? nah !! dah jumpa kan ?

LAMAN WEB : www.bellabooo.com

3 comments:

  1. cantiknya packaging dia...mesti bdk2 ni suka kan

    ReplyDelete
  2. ohh pn bella tu ke pgasasnya...
    ptut nama produkpon bella boo...hehe bru tau

    ReplyDelete

Powered by Blogger.