NIXODERM MERAWAT MASALAH JERAWAT DEGIL

NICE !! Nak jadikan cerita, jerawat naik kat tepi pipi kakak macam tak de esok sedangkan dah umur 35 tahun ni. Hahahah~ Bila baca balik mungkin salah satu faktor yang menggalakkan pertumbuhan jerawat adalah kurang menitik beratkan soal kebersihan kulit dan juga hormon.


Nixoderm

Harini genap seminggu kakak menggunakan Nixoderm sebagai salah satu inisiatif rawatan untuk memulihkan masalah jerawat ni. Ye lah !! Memang niat sepanjang PKP ni nak jaga lah kesihatan dan kecantikan supaya tak selari dengan usia. Gittew--


NIXODERM


Masa PKP 1.0 sebelum ni memang kakak dah beli banyak skincare yang boleh tahan mahal, tapi ada yang tidak membantu. Sedikit buntu - kakak nekad lah cuba Nixoderm selepas ternampak video TikTok yang bercerita tentang krim bekas hijau yang kecik ni.


Skeptikal ?
Ya !!

Berani nak cuba ?
Terpaksa. Hahahaha~


Dari pembacaan kakak, Nixoderm ni berfungsi membantu membersihkan liang pori yang terbuka, menyingkirkan sel-sel kulit mati dan juga merangsang pertumbuhan sel kulit baharu. Tapi !! Secara keseluruhannya, ia dinyatakan bertujuan untuk merawat jangkitan kulat pada kulit, jerawat, penyakit kulit, cela, kelemumur, gangguan kulit, kemerahan pada kulit dan memudarkan kedutan halus pada kulit wajah.


Telah berada di pasaran lebih dari 50 tahun, why not !!
Kan ?


Merawat Masalah Jerawat

Kakak gantikan semua jenis pencuci muka kakak dengan sabun ni. Bentuk memang old school, tapi memang best. Dia tak mengeringkan kulit apatah lagi mengakibatkan kulit muka mengelupas tetapi memberi rasa bersih sampai korang rasa BEST gile. Hee~ 

Sabun buku macam ni, korang tak digalakkan berkongsi tau.
Seeloknya satu buku, untuk seorang dan cara penyimpanan pun senang. Letak je dalam bekas kedap dan jangan biarkan terdedah pada cahaya matahari secara direct.

HATI-HATI !!
Untuk kegunaan luar sahaja dan kalau terkena mata semasa mencuci muka, bilas dengan air yang mengalir sehingga rasa tak selesa semakin berkurangan atau hilang. Kalau masih sakit atau tak selesa - boleh terus ke klinik untuk dapatkan rawatan dari doktor.



Review Nixoderm


Bertindak sebagai anti-kulat yang sangat baik, Nixoderm Ointment ini mengandungi Salicylic Acid yang merupakan agen keratolitik yang dapat merawat serta mencegah masalah jerawat manakala Sulfur precipitate yang merupakan agen antiseptik, anti-kulat dan juga parasit.


Selain merawat masalah jerawat, Nixoderm Ointment juga dapat membantu mengurangkan masalah gatal-gatal, ruam, kurap dan juga kemerahan pada kulit. Bersifat seperti krim lembut dan berangin, konsistensi menggunakan krim ini sangat penting dengan jadual :

  • Tujuh hari guna krim pada waktu pagi dan malam
  • Tiga hari rehat dari penggunaan


Dan jadual ini berterusan sehingga masalah pada kulit sembuh sepenuhnya.

Hasilnya ?
YA !! Sehingga hari ini, kakak memang sangat berpuas hati dengan Nixoderm ni dan mungkin kakak boleh ucapkan selamat tinggal kat produk-produk yang mahal dan tak masuk akal yang ada dipasaran nun. Hee~ 

Korang boleh beli ointment kat sini -- https://shp.ee/jzs2bza
Dan sabun kat sini -- https://shp.ee/qdvdpgs



LOVE ;
ATIE ADNAN


21 comments:

  1. Good to know that you can protect and take care of your skin by using this affordable yet effective products from Nixoderm.

    ReplyDelete
  2. lega baca artikel ni. kini dah tak risau jerawat degil. yeayyy thanks tau sharing

    ReplyDelete
  3. not bad lah ada dua fungsi dalam satu produk. Kalau tak ngam dengan muka boleh guna untuk badan untuk elakkan ruam atau gatal2

    ReplyDelete
  4. Rasa mcm tau je jenama ni. Zaman2 dulu dah ada. Jerawat ni kdg2 naik, kdg ok kan. Utk kelmumur cmne lak, buat basuh kat rambut boleh juga ke? Tq la share link utk kita beli.

    ReplyDelete
  5. Bagus nya. Boleh hilangkan jerawat ye. Yelah sejak duduk rumah tak terjaga muka ni huhu boleh try nanti.

    ReplyDelete
  6. Ini macam meracun je nie. Dah la daku sejenis mudah terpengaruh.
    Ok. Nak try la. Haha

    ReplyDelete
  7. rasa macam pernah dengar jugak nama produk ni. nampak macam menarik. nak cuba jugaklah nnti. thanks sis :)

    ReplyDelete
  8. Terima kasih, kak, share petua ni. Belum pernah lagi guna nixoderm untuk jerawat. Dulu ada beli sekali, tak ingat untuk apa tah. Kadang2 rawatan yang simple tu yang paling berkesan. Mahal tak semestinya bagus kan?

    ReplyDelete
  9. Bagus ni bila boleh hilangkan jerawat kecil. Boleh belikan utk anak2 remaja

    ReplyDelete
  10. ohhh..bagus sharing ni kakak! sebab memang nak cari ointment yang boleh kurangkan rasa gatal2 pada kulit..

    ReplyDelete
  11. Time PKP ni pun jerwat kecil datang gak ni, entah kenapa, agaknya jerawat bosan duduk rumah,. nanti boleh try juga laa Nixoderm ni.. nak rekemen kat anak juga ni..

    ReplyDelete
  12. Assalamualaikum... wah... lepas ni kulit sihat bebas jerawat lah ye... seronoknyaa...

    ReplyDelete
  13. This looks like such a beneficial and good product, and especially loving the anti-bacterial properties. Can’t wait to buy one for myself!

    ReplyDelete
  14. wow! macam bagus je produk ni. kite suka produk yang macam ni. senang pakai tak payah nak picit bagai. lagi satu jerawat ni pn kadang keluar ikut mood dia. senang bawa produk ni

    ReplyDelete
  15. Nasib baik takde jerawat jd tak risau sgt, bg yg ada jerawat tu eloklah guna produk ni klu sesuai

    ReplyDelete
  16. mudah nak guna bentuk sabun buku begini.. simpan pun senang.. cuma kalau anak-anak yang tak tahu.. siap sekejap jer habis sebuku sabun.. suka sangat main buih sabun..

    ReplyDelete
  17. Nixoderm.. Tak sure pernah guna ke tak tapi produk dia nampak so familiar. I remember dulu ada guna sabun mcm ni utk cegah masalah kulit.. Well budak sekolah kan. Suka mandi terus lepas main, then wujud masalah kulit...

    ReplyDelete
  18. Pemes Nixoderm sekarang sebab skrg kat tiktok banyak post pasal Nixoderm ni..pdhal dia dh lama dlm pasaran..hehe..bagus ni

    ReplyDelete
  19. fuhhh produk lama rupanya

    ReplyDelete
  20. dahh pakaii ,mmg paling berkesan 😊selagi ada stock kt farmasi rembat je semua HHAAHAHAHAH

    ReplyDelete
  21. Baru tau produk ni. Boleh cuba lah. Nak shopping kat shopee je mudah..

    ReplyDelete

Powered by Blogger.