61 JENIS ESSENTIAL OIL DAN KEGUNAANNYA. WAJIB BACA UNTUK PEMBELI SET PEMULA.

Gais !! Gais !! Kalau korang beli Premium Starter Kit Young Living, paling kuat pun korang beli set yang Dewdrop yang ada 12 unit pati minyak bersaiz 5ml. Kan ? Sebenarnya kat Malaysia ada 61 jenis minyak utama tanpa di-blend.


Jadi Ahli Young Living

Masa kakak menaip ni pun kakak masih teruja dan berkira-kira cemana lah caranya kakak nak dapatkan ke semua pati minyak tersebut. Hahahaha~ Tapi tips dan trick yang itu kakak akan buka entri lain lah ya. Untuk entri ni, kakak share dulu 61 jenis pati minyak yang ditawarkan oleh Young Living Malaysia.



ESSENTIAL OILS YOUNG LIVING




Dengan pengalaman penyelidikan lebih dari 30 tahun, Young Living sangat berdedikasi dalam menghasilkan pati minyak yang terbaik untuk pengguna. Secara keseluruhan jumlah pati minyak Young Living di seluruh dunia yang tersenarai adalah 121 tetapi hanya 61 jenis sahaja berada di Malaysia.


1. Basil – Sebagai sebahagian daripada Teknik Raindrop Young Living, minyak basil membawa kelegaan dan keseimbangan kepada badan. Basil mempunyai aroma kuat, pedas yang menyegarkan apabila digunakan secara topikal dan urut.


2. Bergamot – Minyak pati Bergamot mempunyai bau cahaya yang terang dan menyegarkan yang memberikan aroma santai dan menyegarkan. Ciri-ciri antibakterianya menjadikannya alternatif yang sangat baik untuk penyahhidratan semula jadi dan peremajaan kulit.


3. Black Pepper – Lada Hitam adalah wangi yang indah apabila digunakan secara aromatik. Menyediakan aroma tenaga atau pasangan dengan minyak lain seperti Peppermint, Wintergreen, atau Cengkeh (Clove).


4. Blue Tansy – Walaupun minyak Essential Blue Tansy, annuum Tanacetum, dituai dari bunga kuning kecil dalam keluarga chamomile, chamazulene penyusun semula jadi berubah menjadi minyak pati yang sangat tulen yang berwarna biru kaya indah semasa proses penyulingan wap. Berasal dari Maghribi, tansy biru adalah botani yang jarang berlaku yang paling biasa digunakan untuk kegunaan mewah, kecantikan mewah.Selama bertahun-tahun, ahli-ahli Muda Hidup menikmati manfaat minyak pati Blue Tansy dalam beberapa campuran yang paling popular, termasuk Valor, Peace & Calming®, dan JuvaFlex®. Sekarang Blue Tansy boleh didapati sebagai minyak tunggal untuk anda meresap, menggunakan topikal, dan berkongsi!


5. Carrot Seed – Dihasilkan daripada penyulingan benih tumbuhan lobak merah liar, Benih Carrot mempunyai aroma yang agak manis dengan nota herba yang bersahaja. Dicampur dengan Moisturizer di jadikan sebagai UV protection


6. Cedarwood – Cedarwood mempunyai aroma cedar yang hangat. Ia santai dan menenangkan apabila digunakan untuk urutan. Cedarwood mempunyai sejarah penggunaan yang panjang sebagai ramuan bermanfaat dalam persediaan kosmetik untuk kulit berminyak. EO ini juga membantu untuk menghilangkan ‘bad memory’ yang tersimpan dalam minda dan anggota badan kita


7. Cinnamon Bark – Cinnamon Bark mempunyai aroma panas dan pedas yang dikatakan membuka kunci perasaan yang berlimpah. Ramai menggunakannya secara aromatik untuk nada yang hangat, menarik


8. Cistus – Minyak pati Cistus berasal dari keluarga tumbuh-tumbuhan yang dipanggil rockrose, yang terkenal dengan semak-semak yang indah dan aroma seperti halus, madu. Aroma, berkayu, aroma resin minyak pati cistus mempunyai banyak sifat menenangkan.


9. Citronella – Minyak pati Citronella sangat sesuai untuk diffusing dalam rumah untuk menyegarkan udara. Sangat bagus untuk mematikan serangga yang menyerang tanaman. Mereka yang ada nyamuk dirumah atau lalat, wajib diffuse EO nie setiap hari pagi dan malam


10. Clary Saga – Clary Sage mempunyai aroma herba yang hangat, hangat, herba yang menaikkan dan membuatnya menjadi minyak yang hebat untuk wanita. Buat Wanita istimewa


11. Clove – Cengkeh adalah aroma yang manis dan pedas yang merangsang dan menghidupkan semula. Bahan penting dalam campuran Pencuri kami kerana ciri-ciri semulajadi yang indah, unsur-unsur utama Clove adalah eugenol, yang melindungi dari kerosakan alam sekitar.


12. Copaiba – ‘Tapped’ terus dari pokok copaiba di Brazil, minyak ini menyokong tindak balas semulajadi terhadap kerengsaan. Ia juga boleh digunakan untuk menenangkan ketidakselesaan kecil. EO ini mampu bertindak sebagai ubat penahan sakit.


13. Cypress – Cypress adalah aroma yang segar, herba, sedikit malar hijau yang menyegarkan, mengembalikan, dan nada. Nyaman semasa musim sejuk, dan baik untuk kulit berminyak dan bermasalah.


14. Dorado Azul – Salah satu minyak penting terbaru dari Ecuador, Dorado Azul adalah eksklusif untuk Young Living. Ia mempunyai bau herba dan digunakan untuk kegunaan topikal atau aromatik. EO ini mampu membantu melegakan batuk.


15. Eucalyptus Blue – Eucalyptus Blue ditanam dan dituai di Ecuador. Minyak pati ini mengandungi tahap tinggi eucalyptol dan alfapinena yang kuat.


16. Eucalyptus Radiata – Eucalyptus Radiata adalah bahan utama dalam campuran minyak Pencuri Muda Hidup kerana pelbagai jenis pemurniannya. Minyak ini mengandungi citral, konstituen yang dikenali untuk kebolehan pembersihannya.


17. Fennel – Fennel mempunyai aroma yang manis dan pedas yang mempunyai sejarah panjang yang menggalakkan perasaan mendatar. EO ini membantu sekitaranya ibu – ibu mengalami masalah pengeluaran susu


18. Frankincense – Kemenyan mempunyai aroma manis, hangat, balsamic yang merangsang dan meningkatkan. Frankincense juga merupakan bahan berharga dalam produk penjagaan kulit untuk kulit yang menua dan kering.


19. Geranium – Geranium mempunyai bau yang mengagumkan, menenangkan, berbunga. Ia sangat baik untuk kulit dan minyak ini memberi manfaat kepada wanita. Dijadikan perfume untuk Wanita dan bagaikan SPA dirumah


20. German Chamomile – German Chamomile mempunyai aroma yang menenangkan yang membantu menghasilkan perasaan damai dan kesabaran. Minyak ini boleh digunakan dengan kemas atau sebagai sebahagian daripada urutan ke kawasan yang dikehendaki.


21. Ginger – Halia mempunyai wangian hangat, pedas yang bertenaga dan menaikkan semangat. Secara tradisional, minyak halia telah digunakan untuk menenangkan ketidakselesaan kecil.


22. Goldenrod – Top bunga berbunga Goldenrod disuling untuk menghasilkan minyak wangi ini, yang telah digunakan secara tradisional untuk aroma yang menenangkan dan santai. Mereka yang alami masalah Libido, boleh la menggunakan EO ini bagi membantu mengatasi masalah itu


23. Grapefruit – Buah aroma yang manis, jeruk nipis adalah menggembirakan dan menggiatkan. Kaya dengan antioksidan d-limonene yang kuat, ia adalah baik untuk kulit, dan seperti minyak sitrus yang banyak ditekan sejuk, ia mempunyai ciri-ciri detoks unik. EO ini membantu penurunan berat badan dan craving pada makanan. Pemecahan lemak yang berkesan


24. Helichrysum – Bunga Helichrysum yang biasa dikenali sebagai Everlasting and Immortelle mengandungi sifat pemulihan sambil memberikan sokongan yang sangat baik kepada kulit, menjadikannya bahan penting dalam beberapa campuran eo Young Living


25. Hinoki – Minyak pati Hinoki berasal dari Cypress Jepun. Hinoki dianggap kayu berkualiti tinggi dan salah satu daripada “Five Sacred Trees of Kiso”. Secara sejarah, minyak Hinoki melegakan badan dengan aroma lemon yang menyegarkan dan menyegarkan.


26. Hyssop – Hyssop, minyak alkitabiah yang juga suci kepada orang-orang Yunani kuno, mempunyai aroma yang segar dan berkayu yang sedikit manis. Hyssop diperhatikan kerana sifat pemurniannya (purifying properties).


27. Idaho Balsam Fir – Idaho Balsam Fir adalah minyak konifer yang disuling di utara Idaho yang mempunyai aroma menyegarkan dan menaikkan semangat. Digunakan dalam urutan, ia mempunyai kesan menenangkan pada ketidakselesaan selepas bersenam.


28. Idaho Blue Spruce – Idaho Blue Spruce adalah minyak eksklusif yang disuling secara langsung dari ladang St. Maries Young Living di Idaho. Minyak yang hebat ini mengandungi peratusan tinggi alpha-pinene dan limonene, dengan aroma hijau yang menyenangkan dan santai. EO ini membantu menenteramkan perasaan marah si suami dan membantu meningkatkan libido suami


29. Jade Lemon – Jade Lemon ™ mempunyai aroma limau-limau yang unik yang baik dan menarik. Jade Lemon mengandungi tahap tinggi d-limonene. Minyak ini menyokong kesihatan kulit dan berguna untuk membersihkan, detoksifikasi, dan membersihkan.


30. Jasmine – Dianggap sebagai eksotik dan romantis, Jasmine menyokong kesihatan kulit dan digunakan dalam beberapa produk penjagaan diri Young Living.


31. Juniper – Aroma Juniper yang bersahaja dan bersahaja mewujudkan suasana yang damai ketika diffused.


32. Kunzea – Sebuah semak asli yang tumbuh liar di sepanjang pantai selatan Australia dan Tasmania, kunzea telah digunakan selama berabad-abad oleh budaya asli. Tanaman kunzea, dengan puncak bulunya dan bunga aneh, lazimnya disebut sebagai “White cloud (awan putih).”Minyak pati Kunzea yang diekstrak mempunyai sifat dan kegunaan yang setanding dengan minyak Pokok Teh tetapi menawarkan aroma yang lebih menyenangkan dan sensasi yang lebih ringan apabila digunakan secara topikal. Ia mengandungi paras alpha-pinene dan eucalyptol yang tinggi, jadi ia berfungsi untuk membantu menenangkan otot-otot yang lelah dan mengurangkan penampilan cacat. Apabila tersebar, ia membantu mewujudkan suasana santai dan mencipta pengalaman pernafasan yang menyegarkan.


33. Lavender – Lavender mempunyai aroma herba segar, manis, bunga yang menenangkan dan menyegarkan. Ia adalah yang paling serba boleh dari semua minyak pati, tidak ada rumah harus tanpa ia. Lavender sangat dihargai untuk kulit dan kecantikan.


34. Lemon – Lemon mempunyai aroma sitrus yang kuat, bersih dan bersih yang menghidupkan dan menaikkan semangat. Ia terdiri daripada 68 peratus d-limonene, antioksidan yang kuat.


35. Lemon Myrtle – Aroma segar Lemon Myrtle adalah menaikkan dan menyegarkan. EO ini dapat membantu melegakan batuk, masalah respiratory dan juga sebagai aid untuk tidur. Ianya sesuai untuk newborn babies


36. Lemongrass – Lemongrass mempunyai aroma cahaya, segar, jeruk dengan aroma tanah. Menyegarkan, meremajakan, merangsang dan mengimbangi apabila digunakan secara topikal. EO ini membantu mengurangkan bengkak, dijadikan minyak urut, mengeluarkan angin, dan juga memprotect diri dari digigit nyamuk bila di kebun, ditaman mahupun semasa camping


37. Lime – Lime telah dicari untuk aroma citrus yang menyegarkan dan bertenaga. Ia boleh memberikan perlindungan antioksida.


38. Marjoram – Marjoram mempunyai aroma berkayu, pedas, camphoraceous. Minyak menenangkan, ia mempunyai kesan pemanasan pada kulit dan memberikan urutan yang menenangkan.


39. Melaleuca Alternifolia – Melaleuca Alternifolia, yang dikenali sebagai minyak pokok teh, sangat dianggap sebagai minyak penting dengan pelbagai kegunaan. Minyak ini boleh digunakan dalam penjagaan kulit untuk kesan pembersihannya.


40. Melissa – Melissa adalah tinggi dalam citral, satu konstituen yang dikenali untuk sifat pemurnian dan pembersihannya. Ia mempunyai bau yang ringan, segar, ringan yang menguatkan dan menghidupkan semula, tetapi menenangkan dan menenangkan kulit.


41. Myrrh – Minyak alkitabiah kuno, Myrrh mempunyai sejarah panjang penggunaan dalam penjagaan kulit untuk faedah pemulihannya untuk penuaan dan kering, kulit pecah. Hari ini, Myrrh juga digunakan secara meluas dalam produk kebersihan mulut.


42. Myrtle – Myrtle mempunyai bau yang segar, segar, herba, mirip dengan kayu putih. Menyokong kulit dan rambut. Myrtle mempunyai anggaran ORAC daripada 253,512 (TE / L).


43. Northern Lights Black Spruce –  Minyak berasal dari Ladang  Northern Lights yang baru di Young Living terletak di British Columbia, Kanada. Meredupkan bau yang kaya, berkilauan dan menyegarkan semasa meditasi untuk mewujudkan suasana aromatik segar.


44. Nutmeg – Nutmeg mempunyai aroma hangat, pedas yang bertenaga dan menaikkan semangat. Nutmeg bercampur baik dengan minyak lain seperti Orange, Clary Sage, mana-mana Eucalyptus, dan Halia.


45. Ocotea – Diambil dari pokok Ecuador, Ocotea mempunyai ciri pembersihan dan pembersihan semula jadi. EO ini berfungsi membantu dalam mengawal bacaan diabetik.


46. Orange – Orange mempunyai aroma yang kaya dan sihat yang memberikan pengaruh yang menggembirakan dan santai. Ia kaya dengan antioksidan d-limonene yang kuat.


47. Oregano – Pemanasan pada kulit, Oregano adalah sebahagian penting Teknik Raindrop Young Living dan dikenali sebagai minyak pemurnian.


48. Palo Santo – Palo Santo bermaksud “holy wood (kayu suci) ” atau “sacred wood” yang berasal dari Bursera graveolens spesies genus, spesies yang sama seperti Frankincense. Ia mengandungi 75% -76% d-limonene dengan aroma balsamic dan aroma manis sambil menyediakan sifat menenangkan dan pembersihan.


49. Patchoulli – Minyak pati nilam boleh digunakan secara topikal untuk memperbaiki penampilan kulit kering dan merupakan pelengkap ideal apabila ditambah kepada produk penjagaan kulit kegemaran anda. Selaraskan minyak ini untuk wangian yang menenangkan, santai dan aman. EO ini digunakan dalam pembuatan minyak wangi


50. Peppermint – Peppermint adalah salah satu herba yang paling tua dan paling dihormati. Peppermint mempunyai aroma yang kuat, jelas dan minty dan memberikan sensasi penyejukan.


51. Rose -Rose sangat berkhasiat dan memberi manfaat kepada kulit. Dua puluh dua paun kelopak mawar disuling untuk setiap botol minyak 5 ml yang dihasilkan.


52. Rosemary – Rosemary mempunyai aroma yang segar, herba, manis, sedikit ubat. Meningkatkan dan menghidupkan semula minyak penting.


53. Royal Hawaiian Sandalwood – Royal Hawaiian Sandalwood mempunyai aroma yang kaya, manis, hangat, dan berkayu yang sensual dan romantis. Minyak ini menaikkan semangat dan santai dan dinilai dalam penjagaan kulit untuk sifat pelembabnya.


54. Sacred Frankincense – Minyak esensial minyak wangi berasal dari pohon frankincense Boswellia sacra, tumbuh dan disuling di Oman dan dianggap sebagai dunia yang paling jarang, yang paling dicari aromatik wujud.


55. Sacred Sandalwood – Pelbagai jenis cendana ini berasal dari India tetapi ditanam dan ditapis di ladang rakan kongsi kami di pedalaman utara tropika Australia. Minyak pati Sandalwood memberikan aroma yang hangat, hangat, ringan, dan manis, sambil menawarkan pelbagai manfaat kulit. Sandalwood adalah nota asas yang dikenali di banyak parfum dan wangian. Aroma yang terang dan hangat adalah pelengkap sempurna untuk rawatan spa yang memanjakan, masa istirahat, yoga, dan meditasi. Ia juga boleh membantu anda menawan semula kualiti kulit yang lebih muda dan meningkatkan kulit dan produk rambut kegemaran anda.Untuk memastikan minyak yang paling tulen, yang paling tulen mungkin, minyak pati Minyak Sandalwood yang Muda Kehidupan itu berasal dari spesies pokok album yang sangat dicari oleh Santalum yang ditransplantasikan dari rumah asalnya di India ke ladang rakan kongsi kami di Australia, yang mempunyai landskap dan iklim yang sama. Dari sana, setiap langkah proses penanaman dikawal dan dipantau dengan teliti mengikut garis panduan Seed to Seal yang ketat.


56. Spearmint – Minyak pati spearmint kaya dengan antioksidan yang disulingkan dari daun dengan cendawan, sedikit bau buah yang lebih lembut daripada Peppermint.


57. Tangerine – Tangerine mengandungi konstituen d-limonene, antioksidan yang kuat yang melindungi daripada kerosakan alam sekitar. Tangerine adalah minyak yang sangat baik untuk membantu anda meningkatkan dan menyegarkan.


58. Thyme – Secara tradisinya, Thyme dianggap sebagai sifat pembersihan dan digunakan untuk melindungi dari kerosakan alam sekitar.


59. Vetiver – Minyak Vetiver berasal dari rumput yang berasal dari rantau tropika di Asia dan mempunyai aroma yang eksotik dan eksotik. Ia adalah sulingan uap dari akar tumbuhan, memberikannya bau hangat, kayu yang telah digunakan untuk harumannya sejak zaman purba. Minyaknya masih popular hari ini, dan menggunakan minyak Vetiver termasuk colognes dan wangian-terutama untuk lelaki-serta sabun dan pelembab.Minyak pati Vetiver juga hebat untuk kerja-kerja dan kawasan kajian, kerana aroma kompleksnya membantu mewujudkan persekitaran yang menaikkan semangat. Kerana kelikatannya, disarankan agar pengguna mencairkan minyak penting Vetiver dengan minyak pembawa sebelum menggunakannya dalam penyebar.


60. Wintergreen – Wintergreen Muda Hidup mengandungi metil salisilat semulajadi, yang dianggap sebagai ciri-ciri yang menenangkan, terutamanya apabila digunakan dalam urutan.


61. Ylang Ylang – Ylang Ylang adalah wangian manis, lembut, bunga yang menjadikannya kegemaran romantis. Ylang Ylang sangat menenangkan dan santai.


So !!
Korang suka pati minyak yang mana ? Hee~


LOVE ;
ATIE ADNAN


1 comment:

Powered by Blogger.