AEON MENCATAT REKOD DALAM MALAYSIA BOOK OF RECORDS SEMPENA PERAYAAN DEEPAVALI

AEON CO. (M) BHD. (AEON), dengan kerjasama Colors of India Creation dan Global Mega Exhibition telah mencipta satu lagi peristiwa penting sebagai pemegang rekod negara dalam penganjuran “Peserta Paling Ramai Memakai Pakaian India” dalam The Malaysia Book of Records semasa acara perhimpunan sempena perayaan Deepavali yang bertempat di AEON Mall Bukit Raja, Klang.


Colors of India Creation dan Global Mega Exhibition


Majlis yang turut diserikan oleh Charles Santiago, Ahli Parlimen Klang dan Keiji Ono, Pengarah Urusan AEON. Turut hadir pada majlis tersebut ialah G V Sathia Kumaran, Pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif Colors of India Creation and Global Mega Exhibition, serta wakil dari Malaysia Book of Records.


Menurut Keiji Ono, “Sambutan perayaan sentiasa menjadi cara untuk kami terlibat dengan pelanggan kami kerana dalam AEON, kami bukan sahaja menumpukan pada kebaikan pulangan wang, tetapi juga untuk memastikan kami mempunyai hubungan yang sangat baik dengan ekosistem kami yang termasuk pembekal, rakan kongsi dan lebih-lebih lagi pelanggan yang kami kasihi dan komuniti berhampiran,"


Largest Participants Wearing Indian Attire


“AEON mahu memperkayakan pelanggan kami dengan tradisional dan nilai serta menjadi pusat perjumpaan dan perjumpaan keluarga. Kami mahu membuat semua pusat membeli-belah kami dan kedai lebih daripada sekadar runcit baharu kerana kami sentiasa berusaha untuk menyediakan yang menyenangkan dan pengalaman baharu kepada pelanggan kami, untuk mereka mencipta kenangan indah semasa mereka bersama kami,” tambahnya.


Malaysia Book of Records


Lebih 2500 orang pelanggan terdiri dari pelbagai kaum dan peringkat umur yang memakai pakaian India mengunjungi pusat beli-belah untuk menyertai acara rekod kebangsaan ini. Ia juga dimeriahkan dengan lebih 60 gerai yang menjual barang sempena perayaan Deepavali dan pelbagai lagi keseronokan dengan aktiviti seperti persembahan artis tempatan dan cabutan bertuah. Perhimpunan ini telah direkodkan dalam Malaysia Book of Records sebagai “Peserta Paling Ramai Memakai Pakaian India”.


h Colours of India Creation
AEON Celebrates Deepavali


Tahun lepas AEON juga mencatatkan dua acara dalam Buku Rekod Malaysia untuk “Penyertaan Terbesar dalam Acara Zumba Secara Maya” yang diadakan semasa PKP dan ‘"Bilangan Terbanyak Cawangan Menyertai Nyanyian Lagu Kebangsaan Serentak’" untuk sambutan Hari Kebangsaan 2022.


BACA SINI --> AEON ANJUR 'KITA MERDEKA, KAMI ANAK MALAYSIA' MENYUNTIK SEMANGAT PATRIOTIK CINTAKAN NEGARA



AEON Mall Bukit Raja, Klang.Sambutan Hari Deepavali 2022


Inisiatif ini adalah selaras dengan usaha AEON dalam memperjuangkan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu Matlamat Pembangunan Mampan (UNSDG). Antaranya ialah Keamanan, Keadilan dan Institusi Kuat (SDG 16) iaitu memastikan masyarakat yang adil, aman dan inklusif dan Kesihatan dan Kesejahteraan yang Baik (SDG 3) memastikan kehidupan yang sihat dan menggalakkan kesejahteraan untuk semua pada semua peringkat umur.


No comments:

Powered by Blogger.