MERAWAT VERTIGO DENGAN CEPAT, BERKESAN DAN SELAMAT

November 07, 2016

VERTIGO penyakit yang dinafikan oleh pesakit sendiri.. bunyi macam pelik kan tapi itu realiti sebab pesakit memang tak brape amik port dan menganggap simptom yang dialami adalah perkara biasa.. sebenarnya TAK.. 



APA PUNCA PENYAKIT VERTIGO ?

penyakit vertigo terjadi bila terdapat gangguan kepada sistem keseimbangan badan dan apa yang kita tahu, keseimbangan tubuh manusia dikendalikan oleh otak dan apabila otak menerima maklumat ia akan memproses meklumat tersebut dan menghantar mesej ke anggota tubuh untuk digerakkan.. 

gangguan vertigo ini akan menyerang apabila terdapat gangguan pada bahagian dlaam telinga dan juga penglihatan.. gangguan dalam telinga dipercayai berlaku disebabkan oleh cecair yang terkumpul dan perubahan tekanan dalam telinga sehingga boleh menyebabkan pekak dan tak boleh berdiri dengan betul --> hilang keseimbangan..

hakikatnya, vertigo mungkin berlaku disebabkan oleh :

  • pola makanan yang tidak sihat ( tinggi kolesterol / gula / lemak ) serta tabiat buruk merokok
  • migrain akibat perubahan tekanan darah ( hipertensi ) kerana kurang tidur
  • gangguan fungsi otak akibat kurang aliran darah menuju ke otak dan menyebabkan oksigen tak cukup untuk diangkut ke seluruh tubuh badan --> sistem pembuluh darah dan saraf terganggu
  • terjadinya radang dan jagkitan telinga oleh bakteria sehingga menyebabkan gangguan kepekatan cairan pada organ telinga lalu mengakibatkan tubuh tidak seimbang
  • gangguan saraf disekitar mata dan menyebabkan sistem keseimbangan tubuh terganggu
  • gangguan neurologis yang disebabkan oleh sklerosis, tumor atau tumor yang menyerang saraf

JENIS JENIS VERTIGO

1 : vertigo ocularis
  • rasa berpusing akibat gangguan saraf disekitar organ mata
2 : vertigo nocturna
  • pesakit berasa seolah olah jatuh semsa hendak tidur
3 : vertigo laryngea
  • tubuh rasa berpusing akibat serangan batuk
4 : vertigo epileptica
  • keadaan berpusing setelah mengalami serangan sawan
5 : vertigo positional
  • serangan mendadak yang menyerang kurang dari satu minit

SIMPTOM VERTIGO

  • seseorang yang mengalami vertigo akan merasa dirinya atau persekitaran berpusing
  • gerakan mata tidak normal --> ini menunjukkan bahawa fungsi bahagian dalam telinga terganggu dan melibatkan saraf yang menghubungkan otak
  • berdebar debar tanpa sebab
  • telinga berdesing
  • kerap rasa mual dan nak muntah
  • berpeluh peluh secara tiba tiba
  • nadi berdenyut dengan cepat
  • tidak dapat seimbangkan diri
  • telinga tak dapat menangkap butiran percakapan seolah-olah hilang pendengaran

TIPS MERAWAT PENYAKIT VERTIGO

orang kata ; mencegah lebih baik dari mengubati.. kan ? ya.. penyakit vertigo boleh dirawat kalau korang perasan dah ade simptom yang menjurus kepada masalah kesihatan yang lebih teruk.. dan kalau korang tanya kakak, kakak akan jawab VIVIX SHAKLEE adalah penawar terbaik untuk masalah vertigo..


VIVIX SHAKLEE adalah tonik yang dirumuskan secara teliti dan dapat membantu memulihkan kesihatan tubuh badan hingga ke peringkat sel.. kajian makmal telah menunjukkan ramuan utaman dalam VIVIX SHAKLEE mampu melindungi dan membaikpulih sel-sel DNA..
  • dalam satu ujian klinikal yang dijalankan oleh saintis Shaklee, ramuan utama dalam VIVIX SHAKLEE mampu melindungi tubuh dari tindakbalas keradangan yang berpunca dari pemakanan yang tidak sihat yang menyebabkan tubuh menjadi semakin tua dari usia sebenar..
  • melalui ujian klinikal juga telah menunjukkan tindakbalas VIVIX SHAKLEE yang mampu melambatkan pembentukan protein AGE yang merosakkan sel-sel badan..
  • VIVIX SHAKLEE membantu mempertingkatkan fungsi otak..
  • VIVIX SHAKLEE terbukti membantu pesakit darah tinggi kembali stabil.. Banyakkan makan buah-buahan dan sayuran untuk menghalang pertumbuhan radikal bebas dalam tubuh..
  • bersenam seperti aerobik, jogging atau berjalan selama 30 minit perlu diatur sekurangnya 4-5 hari dalam seminggu.. aktiviti ini bukan sahaja menghindari vertigo malah menyihatkan jantung dan paru-paru sekaligus melancarkan peredaran darah dalam tubuh..
  • faktor stress juga merupakan salah satu pencetus penyakit ini.. korang jangan tak tahu stress ini juga adalah salah-satu punca yang membawa kepada kanser --> disebabkan oleh peningkatan hormon kortisol dalam darah sehingga dapat menyumbat dan mengganggu peredaran darah.. pengambilan vivix yang membaiki dan melindungi sel akan mencegah tubuh kita dari diserang radikal bebas penyebab kanser..
  • pastikan tubuh mendapat rehat yang mencukupi dan hindari gangguan tidur.. tidur yang berkualiti adalah seawal jam 10 malam..


kesimpulannya ; jangan pandang remeh kalau korang ade simptom simptom pening, pitam, telinga berdesing dan rasa seakan dunia berpusing-pusing sebaliknya pergi ke klinik untuk mendapatkan rawatan susulan..

boleh hubungi kakak untul konsultasi dan khidmat nasihat produk ya..

You Might Also Like

8 comments

  1. I'm not a robot and
    i'll read yours later.
    Going out for supper.

    It's me from:
    http://biarlembuyangjadilembu.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. baru tahu ttg penyakit Vertigo ni sis.. nice info...vivix memang terbaik dr Shaklee... thanks ya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kena amik tau jugak sebab mungkin ada simptom tapi kita tak tau.. bila dah kritikal baru tau.. em.. sama2 beringat jek.. hee~

      Delete
  3. Pernah jugak mengalami vertigo ni beberapa kali..... Tapi takut nak pergi klinik huhu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ala.. kalau dah ade simptom kena la g klinik dik ooi.. nanti kalau melarat cemana ? huu~ kalau masa tu dengan suami ke, kengkawan yang kita percaya tak pe.. kalau sensorang ? alahai..

      Delete

FOLLOW LE KAKAK !!

G+ FOLLOWERS