TIPS MEMILIH KOLAGEN YANG TERBAIK UNTUK KESIHATAN

woohoo-- nih kakak nak cerita pasal serbuk kolagen nih.. hee~ semua sedia tahu kan dengan lambakan produk kecantikan yang ada kat pasaran sedikit sebanyak membuatkan pelbagai kesimpulan dan sikap try and error pembeli semakin tinggi.. haa.. dorang ingat makan kolagen sekali sekala boleh repair balik sel sel dalam badan dorang yang dah mati tu ko.. hee~ nih kakak nak share TIPS MEMILIH SERBUK KOLAGEN YANG TERBAIK UNTUK KESIHATAN.. 

APA  ITU KOLAGEN ?

kolagen merupakan protein - satu molekul biologi yang besar yang mengambil kira-kira 25% hingga 35% kandungan keseluruhan protein dalam badan kita.. kebiasaannya terdapat di dalam tisu penghubung ( connective tissue ) seperti tendon, otot dan kulit..

perkataan kolagen berasal daripada perkataan Greek yang bermaksud "penghasilan gam" - glue producing ini kerana, pada zaman tersebut kuli haiwan dibakar dan dijadikan sebagai gam.. 

kolagen adalah bahan yang menjadikan kulit lebih elastik, kuat suci murni.. gittew-- hee~ ebenarnya badan kita menghasilkan kolagen secara semulajadi tapi semakin lama semakin berkurangan disebabkan faktor usia..

  • kolagen membantu dalam mengekalkan kekuatan dan keanjalan kulit, rambut, kuku, ligamen, otot, tulang, sendi, tendon, mata, gusi dan saluran darah..
  • kolagen melindungi organ, perut, hati, jantung, paru-paru dan sel otak..
  • lebih kurang 72% daripada kulit terdiri daripada kolagen..
  • 80% daripada tulang adalah kolagen..
  • kornea mata juga terdiri daripada kolagen..
  • kolagen penting untuk kesihatan dan kecantikan dengan mengekalkan keanjalan kulit dan otot, anti-penuaan dan mencegah penyakit yang berkaitan dengan penuaan..

TANDA-TANDA BADAN KEHILANGAN KOLAGEN

  • lingkaran hitam bawah mata, eyebag, penglihatan semakin kabur..
  • garis halus pada leher..
  • kekenduran otot pada payudara dan punggung..
  • kuku senang pecah, pudar dan kekuningan..
  • rambut menjadi keringa dan bercabang..
  • liang roma menjadi besar, pigmentasi, jeragat dan lain lain masalah kulit..
  • kulit hilang keanjalan, kering, kelihatan tua dari umur sebenar dan organ dalam tidak berfungsi dengan baik..
  • sendi-sendi berkeriuk dan mula sakit bila berlakunya pergerakan..

KOLAGEN YANG CEPAT MEMBERI KESAN PADA KULIT

  • kolagen terbaik adalah dari sumber haiwan atau mamalia yang bertulang kerana kolagen terbaik perlulah daripada protein untuk membentuk asid amino yang dinamakan Glycine, Proline, Hydroxyproline dan Arginine..
  • pengambilan kolagen berjisim ringan dalam rang 1000 dalton sangat digalakkan kerana ia mengandungi asid amino yang rendah dan lebih mudah dicernakan apabila masuk ke dalam badan dan mudah diserap berbanding kolagen biasa yang beratnya 300,000 dalton yang menyukarkan penyerapan oleh tubuh..
  • bila mudah diserap, maknanya kesannya juga maksimum.. ada yang mengadu, dia dah makan kolagen jenama lain tapi tak nampak kesan.. KENAPA ? ya.. sebab kolagen yang biasa , molekulnya besar dan tidak dapat diserap dengan sempurna.. last last larut dalam air kencing dan terbuang.. e.. rugi !!!

KOLAGEN DARIPADA SISIK IKAN MERAH

merupakan sumber kolagen terbaik di dunia.. hee~ korang mesti tak tau kan ? nih kakak nak bagitau le nih.. 
  • ikan merah hidup bebas dalam lautan sedalam 5000 meter di dalam keadaan laut yang bertekanan tinggi adalah sangat mustahil untuk ikan lain hidup.. tapi !! ikan merah boleh weyh.. ini jek dah membuktikan kolagen dari sisik ikan merah lebih berkualiti dan tahan lasak..

SUMBER LAIN YANG MEMBANTU KOLAGEN BEKERJA DENGAN BAIK

1 : ekstrak kerang yang mengandungi glukosima yang sangat penting sebagai pelincir kepada pergerakan sendi dan melembapkan mata..

2 : lactobasilus acidophilus iaitu bakteria baik yang diperlukan dalam sistem usus kita untuk menggalakkan penyerapan kolagen..

3 : ekstrak Pfaffia yang dikenali sebagai Ginseng Brazil ( tengok !! bukan China jek ade ginseng tau.. hee~ ) berperanan untuk menghidratkan tisu badan dan membuatkan kulit lembut, lembap dan rata..

4 : ekstrak biji benih Camellia Japonice yang mengandungi asid oleic yang bertindak sebagai antioksidan semulajadi..

5 : vitamin c yang bertindak untuk melawan radikal bebas dan vitamin B sebagai metabolisme karbohidrat, protein dan lemak untuk ditukar kepada tenaga untuk pengeluaran kolagen dalam sel..

bestkan ? hee~ dalam satu pek kolagen tapi dapat macam-macam manfaat.. best ke sangat best ? kolagen ape yang kakak maksudkan nih ? yang special sangat nih ? haa.. nih kakak nak cerita la nih.. sabar laa..
ya !! korang pandai !! sebab kolagen Shaklee jek ade semua kandungan kat atas tu dan mampu merawat kesemua tanda kekurangan kolagen dalam badan secara efektif !! hee~ satu satunya kolagen yang membekalkan 400mg "collagen proprietary" dan sekaligus mengangkat kolagen Shaklee jauh lebih unggul dan terbukti berkesan dalam tempoh yang singkat..

BERAPA HARGA KOLAGEN SHAKLEE ?

  • harga runcit untuk sekotak kolagen Shaklee bernilai RM 315.88 tapi untuk bulan Disember 2016 nih ade PROMOSI BELI 6 FREE 1.. haa.. dapat bayangkan yak betapa jimatnya kalau korang beli time promo..
  • kalau korang grab terus 6 kotak ( FREE 1 kotak ) secara automatik, korang layak untuk dapat harga ahli.. kenapa ? sebab pakej promosi tu disertakan dengan FREE MEMBERSHIP yang bernilai RM 68.90.. haa.. bukan tu jek !!! FREE postage lagik !!! tak cukup lagik ? ye la.. amik la nanti cash back dalam RM 1++.++ gitu.. hee~ pening ???
    • beli 6 FREE 1
    • dapat harga ahli
    • FREE membership
    • FREE postage
    • cashback RM 1++.++ pada bulan berikutnya !!
  • TIPS : kongsi la dengan kengkawan office ke, untuk dapatkan harga promosi.. hee~ kalau kengkawan korang memang kaki melaram, dorang tau la betapa berkualitinya kolagen Shaklee nih..

BERAPA LAMA NAMPAK KESAN SELEPAS PENGAMBILAN ?

  • kesan pengambilan berbeza beza bergantung pada individu tapi ada rekod terbaik, seawal 3 sachet dah rasa kulit moist macam nak kunyah kunyah.. hee~ ada tu kena habiskan sekotak baru nampak perubahan.. 
  • dari ujian klinikal yang dijalankan pihak Shaklee, kesannya dapat dilihat seawal 3 minggu pertama !! wah !! awalkan ? yang penting ianya selamat sebab dah disahkan oleh THIRD PARTY..

KAT MANA NAK BELI KOLAGEN SHAKLEE ?

  • nak try sekotak ? atau nak beli terus PEK PROMOSI ? haa.. boleh contact kakak kat whatsapp 017 309 1865 untuk urusan pembelian dan konsultasi secara percuma !!! hee~ banyak plak benda percuma kakak nak baginih.. dan proses penghantaran dalam masa 2 - 3 hari bekerja jek.. kalau yang dekat, kakak boleh hantar by hand.. lagik best dpaat jumpa.. hee~
kalau korang ade pape masalah yang nak diajukan kat kakak, in shaa Allah kakak sedia membantu.. kalau blom nak beli lagik, tapi nak survey survey pun boleh aih.. kakak tak marah..

eh !! smeoga terus kekal sihat dan cantik jelita dan awet muda dan menawan dan seksi dan anjal dan gebu.. hee~ banyak plak DAN nye..


4 comments:

  1. Kalau dekat memang boleh terus beli dan jumpa kan
    Dah tahu kebaikannya siapa pun teruja:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hee~ kakzakie !!! saya boleh jek poskan kalau nak.. boleh whatsapp saya : 017 3091865.. nanti kita bisiki2 kat telinga..

      Delete
  2. Wow... Bestnya kolagen powder shaklee. Sumber pun dari haiwan plak tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul.. antara sumber terbaik plak tu.. hee~

      Delete

Powered by Blogger.