CARA MAKAN CAROTOMAX SHAKLEE DENGAN CARA YANG BETUL UNTUK MEMAKSIMUMKAN HASIL

kalau dulu, dari kecik kakak memang dimomok-kan "kalau tak makan carrot, nanti rabun.." dan kakak pun mula la makan carrot sampai jatuh cinta.. hee~ kan ? korang kena gitu tak ? ke kakak jek yang kena gitu ?

kalau korang nak tau, carrot memang elok untuk mata sebab ada kandungan carotene yang membantu untuk menjaga kesihatan mata.. tapi !! kalau makan carrot banyak sangat pun tak bleh sebab nanti sumber kerotin melebihi keperluan badan.. dah jadik kes lain plak nanti.. dah tu.. nak buat cemana ? apa cara terbaik plak ?


zaman semakin maju.. hee~ revolusi makanan tambahan semakin membiak dengan hebat.. tapi tak setanding dengan satu brand nih.. tau tak brand ape ? haa.. Shaklee la.. sebab Shaklee ada mengeluarkan satu produk untuk menjaga kesihatan mata..

CAROTOMAX merupakan campuran unik alpha-carotene + astaxanthin + beta-carotene + lutien + lycopene + zeatanthin yang menghasilkan carotenoid yang lengkap.. haa.. ngam sudah.. semua ada dalam soft gel nih.. kalau kita makan carrot semata, takat itu jek la zat yang akan kita dapat.. tapi kalau dengan Carotomax nih, ada 6 zat extra !!!!

APA ITU CAROTENOID

  • pigmen yang membentuk warna sayur-sayuran seperti carrot..

KEBAIKAN CAROTENOID

  • melindungi sel dari pada kesan radikal bebas
  • sumber vitamin A
  • meningkatkan sistem imun
  • membaikpulih fungsi organ tubuh badan

AWAS !!

vitamin A tak boleh diambil secara berlebihan tau !! kenapa ? sebab vitamin A merupakan salah satu vitamin larut lemak dan kalau terlebih dos, ia akan tersimpan dalam organ dalaman kita terutamanya hati.. penjelasan paling simple, ianya boleh menjadi toksin sekiranya diambil secara berlebihan..

TAPI !! Carotomax Shaklee nih lain kot.. hee~ special sket sebab ia dalam bentuk provitamin A yang hanya akan diaktifkan bila badan kita memerlukan vitamin A sahaja.. jadik.. tak de la kes vitamin A berlebihan tersimpan dan menjadi toksin yang merbahayakan kesihatan..

PANTANG LARANG CAROTOMAX SHAKLEE

  • sorry !! wanita hamil dilarang sama sekali makan Carotomax Shaklee tau.. sebab, pengambilan vitamin A pada trimester pertama kehamilan boleh menyebabkan risiko kecacatan pada bayi dalam kandungan termasuk kecacatan pada jantung dan sistem saraf..

CARA MAKAN CAROTOMAX SHAKLEE

1 : untuk kesihatan
  • 1 atau 2 biji ( 2 kali sehari selepas makan )
2 : untuk meningkatkan kesihatan mata
  • 2 biji ( 2 kali sehari selepas makan )

haa.. cemana ? senang tak korang rasa nak telan ? hee~ kalau korang berminat nak cuba, boleh hubungi kakak untuk dapatkan konsultasi eksklusif.. jangan segan segan.. tau.. kalau segan jugak, boleh buat pembelian dengan klik icon kat bawah nih..


nak beli dengan harga yang jauh lebih murah ? hee~ ala.. trick yang selalu kakak ajar tu.. lupa eh ? tak pe.. boleh tanya kakak nanti..

No comments:

Powered by Blogger.