KEGEMBIRAAN DALAM KOTAK DARI ATOM & THE DOT MENGISI MASA LAPANG ANAK-ANAK

sebagai ibu dan juga surirrumah sepenuh masa dengan membesarkan sepasang cahaya mata berusia 8 tahun dan 6 tahun membuatkan kakak sedikit risau apabila aktiviti harian kami tiada variasi.. em.. boring kot kan asyik buat benda yang sama jek.. hee~ nasib la Atom & The Dot hantar sekotak kegembiraan untuk cuti sekolah yang baru lepas ni.. dapat juga mengisi masa lapang anak-anak..

atom_and_the_dot

sekali lagi #jurnalduanur tersengih lebar bila dapat unbox kotak comel ni..


SAME SAME BUT DIFFERENT


bukan mudah untuk anak kecil mengetahui salasilah keluarga.. kan ? tapi dalam satu kotak ni, kita sebagai ibu dan ayah boleh mengajar dan menerangkan salasilah keluarga termasuklah jenis rambut, bentuk mata dan hidung yang telah mereka warisi.. samada dari ibu atau ayah..

quality_time_activities_with_Atom_and_the_dot
Nur Aina sedang padankan mata – hidung – mulut – rambut.. hee~ baru Nur Aina tahu yang beliau lebih ketara menyerupai ayah berbanding ibu..
apabila semakin menginjak umur, anak-anak perlu diajar batasan pergaulan sesama ahli keluarga dan betapa pentingnya penglibatan ibu dan ayah dalam memberikan kefahaman buat mereka.. em.. untuk permulaan, aktiviti sebegini memang berbaloi dan boleh membantu anak-anak mengenali sanak saudara dengan lebih baik.. ye la.. kalau dah sepupu sepapat berderet ramai, cemana dorang nak ingat.. kan ?

walaupun aktiviti sebegini belum meluas dan kurang permintaan, tak salah rasanya ibu dan ayah mengambil pendekatan yang lebih mudah.. iaitu bermain sambil belajar.. hee~ kakak memang suka aktiviti yang kurang memberi tekanan pada anak-anak lagi-lagi kalau aktiviti tu membosankan.. memang tak la budak dua orang ni nak join main sama..

gift_set_Atom_and_the_dot
Nur Aiman tengah menulis biodata ahli keluarga termasuklah sebelah ibu dan sebelah ayah..
ya !! sesekali kakak akan biarkan anak-anak hidup tanpa gadget termasuklah televisyen.. hee~ untuk meneruskan bonding antara dua beradik ni dan hubungan antara ibu ayah bersama anak-anak, kakak perlu meluangkan masa yang berkualiti dengan aktiviti yang mereka suka..

oh !! Nur Aiman sangat minat dengan aktiviti yang menimbulkan tanda tanya..

happy_kids_happy_mom_atom_and_the_dot
mencari identiti melalui cap jari pada gelas menggunakan serbuk kapur.. best kan ? hahahah~ dah boleh jadi penyiasat ni..
penglibatan ibu dan ayah sangat penting dalam setiap perkembangan anak-anak dan kakak memang sebaik mungkin akan cuba bersama dengan mereka untuk explore lebih banyak aktiviti yang menarik.. memang sangat berbaloi memiliki sekotak Same Same But Different dari Atom & The Dot ni.. anak-anak happy, ibu ayah pun ikut sama..

untuk korang yang memang mencari aktiviti yang bermanfaat untuk anak-anak, mungkin korang boleh layari laman web Atom & The Dot dan dapatkan pelbagai jenis kotak kegembiraan buat anak-anak.. yang penting, anak-anak bukan sahaja gembira tapi turut mendapat input disebalik aktiviti yang dijalankan..

school_holiday_Activity
main dam Balik Kampung..
dalam satu kotak ni ada :

  • My Good Looks
  • My Family MAp
  • Fingerprint Powder Kit
  • Balik Kampung
instagram_atom_and_the_dot
kan dah kata bukan sekadar kotak permainan.. hee~ ada informasi yang ibu dan ayah mungkin tak tahu sebelum ni, tapi jadi tahu..

dan !!
untuk korang, pembaca blog kakak, korang layak untuk mendapat 10% diskaun dengan setiap pembelian Surprise Box dari Atom & The Dot dengan memasukkan kod :

ATIEHILMI


macam biasa..

maklumat lanjut seterusnya, korang boleh explore terus ke :

FACEBOOK : https://www.facebook.com/atomandthedot
INSTAGRAM : https://www.instagram.com/atomandthedot

dan kotak ni bukan sahaja boleh dijadikan aktiviti untuk anak-anak sebaliknya boleh juga dijadikan hadiah.. tak ksiah la untuk siapa pun tapi dan senang kot.. semua ada dalam satu kotak kan.. nak tengok #jurnalduanur unboxing kota Same Same But Different tak ? hee~ klik link bawah ni !!

4 comments:

Powered by Blogger.