ATASI MASALAH SEMBELIT KRONIK SEBELUM USUS ROSAK

January 04, 2017

betul ke gemuk is awesome ? kalau gemuk is awesome, buncit ? dalam kategori ape plak ? hee~ untuk dua dua situasi, adalah TIDAK AWESOME LANSUNG.. ye adik adik.. disebalik gemuk ( overweight ) dan buncit tersembunyi 1001 penyakit.. haa.. memang la tak nampak sebab dia 'makan' dalam dulu tapi dari hari ke sehari dia akan 'makan' luaran plak.. takkan nak tunggu time tu kot.. hee~ jom kita study sikit pasal DETOKS - TOKSIN - USUS KOTOR - PENYELESAIAN.. dah borak panjang panjang kena la ade jalan penyelesaian kan.. kan ? kan ?

APA ITU DETOKS ?

detoks adalah satu proses membuang toksin dalam badan.. haa.. dah kalau hari hari makan tah pape, toksin melambak la berkumpul dalam badan kan.. tapi Dia Maha Hebat, Dia jadikan sistem pencernaan kita dapat menapis toksin.. ye la.. bayangkan hari hari toksin masuk dalam badan kita dan organ organ bekerja keras untuk mencuci, menapis, membuang.. lama-lama organ nih pun boleh ROSAK dan BERKELADAK.. jalan penyelesaian ? cuci + service biar bersih dan sihat.. pergerakan pun lebih lancar.. 


nak senang ? ce bayangkan mangkuk tandas.. kita guna setiap hari.. buang air kecik, air besar, buang putung rokok, anak-anak main tisu tandas.. gile teruk berkeladak.. kan ? nak nak pulak jarang nau la korang membersihkan mangkuk tandas tu.. tambah plak bau dia kemahen menyengat.. hee~ bayangkan jek--

nak selesa.. kena la flush tiap kali guna, kena la cuci selalu biar bersih - berkilat - wangi - cantik - berseri.. sebab nak guna hari-hari kan ?

APA ITU TOKSIN ?

toksin = pencemaran.. ye !! dalam diam, memang kita terdedah dengan pencemaran.. boleh jadi dari penggunaan barang kosmetik, makanan harian, minyak wangi yang beralkohol, racun serangga, asap kenderaan, baja kimia.. eh !! serius.. kalau nak senaraikan terlampau banyak punca.. jadi lagi teruk bila kita mula mengambil makanan yang mengandungi bahan pengawet, pewarna dan perasa tambahan !! huu~ siapa boleh elak semua tu memang habis hebat dah.. sebab peratusan untuk korang terdedah kepada penyakit kronik semakin berkurang..


FAKTA !! hampir 90 % punca penyakit adalah berpunca dari toksin yang ade dalam badan..dalam sistem fisiologi tubuh, bila seseorang tu sakit sebenarnya badan dia tengah berusaha menyingkirkan sisa-sisa buangan, mukus, toksin yang menghalang fungsi tubuh dan toksin yang berada dalam daluran darah akan di bawa ke pelbagai bahagian organ dan menambah lagi kerosakan.. pheeww-- TAK RAMAI yang terfikir nak buang toksin dlaam badan sebaliknya makan ubat untuk cepat elok.. kan ? kan ? ecececece-- ngaku jek la.. hee~

biasa kalau nak singkirkan toksin dalam badan, memang kita bergantung pada proses PERKUMUHAN ( berak ) kan ? dan proses yang normal adalah sekuran-kurangnya sehari sekali.. tapi ade jek yang berak seminggu sekali, tiga hari sekali.. haa.. itu kita panggil SEMBELIT.. hee~ dan salah satu punca pelepasan toksin ke dalam badan adalah sembelit.. eyyewww-- seminggu sekali baru berak ? gile lama tersimpan kat dalam usus korang.. kesian usus..

PENYELESAIAN UNTUK MASALAH SUSAH BERAK

dia bukan julap tapi dia macam julap.. hee~ cane ? faham tak ? herblax nih dia memang membantu pesakit sembelit untuk berak.. simple kan ? 

FUNGSI HERBLAX

herblax berfungsi membersihkan dan menyingkirkan toksin dari dalam usus dengan lembut.. haa.. tak de le macam makan julap ke, macam minum teh teh herba yang buatkan perut korang memulas sampai tercirit.. hee~ TAK !! cuma lepas korang membuang, akan rasa perut lebih selesa laa..

dia bukan takat 'timbulkan rasa' nak berak tu jek tapi dalam masa yang sama membantu mencuci dan membersihkan usus korang yang berkeladak.. ye la.. kalau 30 tahun umur korang, 30 tahun tak pernah cuci, 30 tahun la keladak tersimpan.. haa.. sebab tu la korang kena makan herblax nih.. 

lepas dah makan herblax, usus dah bersih, barulah makan supplement untuk nak cantik ke, nak glowing ** in the dark ke.. hahaha~ ** barulah penyerapan nutrien ditahap maksimum.. tak de la ala ala nak jadi ke tidak korang amik pape supplement untuk tujuan lain.. hee~

CARA MAKAN HERBLAX SHAKLEE

cara makan herblax nih lain sket sebab dia herba kan.. jadik korang kena xcontact kakak kat 017 309 1865 untuk konsultasi KHAS supaya tak terslaah landasan.. hee~ jangan memandai mandai ikut sedap tekak korang jek..

klik ikon di atas untuk buat pembelian.. lepas tu jangan lupa whatsapp kakak untuk konsultasi.. tau !!

KEBAIKAN HERBLAX SHAKLEE

  • membersihkan najis yang tersekat yang menyumbat saluran usus
  • meransang usus untuk mempercepatkan proses pembersihan secara lembut
  • membantu masalah sembelit
  • mengembalikan proses usus secara semulajadi dan secara lansung menghalang berlakunya sembelit
  • memberi kepejalan pada perut
  • mengempiskan perut

SIAPA PERLUKAN HERBLAX ?

  • pengamal tegar ubat tahan sakit
  • mereka yang ada masalah pembuangan, perkumuhan kurang lancar dan sembelit kronik
  • mereka yang ada masalah jerawat kronik
  • pesakit gout
  • kaki detox

You Might Also Like

2 comments

  1. Alhamdulilah....tak de masalah sembelit setakat ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. hee~ bagus2.. banyak minum air masak + amik makanan yang berserat pun tips elak sembelit tau.. bagus la hainom !!

      Delete

FOLLOW LE KAKAK !!

G+ FOLLOWERS