BONNISAN HIMALAYA BANTU MENINGKATKAN SELERA MAKAN ANAK

Sepanjang tempoh pembesaran anak-anak adalah waktu yang sangat penting untuk ibu dan ayah titikberatkan soal kesihatan dengan pengambilan makanan sihat supaya tumbesaran tidak terbantut dan anak-anak membesar dengan sihat dan kuat. Korang tau tak formula Bonnisan dari Himalaya dapat membantu anak-anak membesar dengan baik ?


Ubat Kempung Perut Untuk Baby

Saat paling genting bila anak-anak mula pandai memilih makan dan tidak menunjukkan minat pada makanan berkhasiat. Masa ni memang rasa nak marah je. Hahahaha~ Kan ? Tak nak makan satu hal, nanti kembung perut lagi satu hal. Yang kita risaukan kesihatan mereka dan takut sangat badan mereka tidak mempunyai zat yang mencukupi untuk tumbesaran. Lagi membimbangkan bila berlakunya penurunan berat badan.


BONNISAN HIMALAYA




Kalau nak ikutkan Bonnisan ni dah lama ada kat pasaran tapi mungkin ramai was was nak bagi anak-anak makan dan kalau sebut jenama Himalaya mesti orang fikir mahal. Em. Jom kita bedah Bonnisan Himalaya ni.


Ia bersifat KARMINATIF iaitu ejen yang mampu mencegah atau mengurangi perut kembung dan dapat melegakan gejala kolik pada bayi dan kanak-kanak. Bonnisan juga dapat membantu memulihkan fungsi fisiologi normal pada saluran pencernaan, bertindak sebagai pembuka selera dan memastikan anak-anak kekal sihat bertenaga.


Bonnisan bebas - Tidak mengandungi alkohol, kloroform dan natrium bikarbonat malah ia mengandungi semata herba yang sangat sesuai untuk kanak-kanak dan selamat untuk diamalkan. Paling menarik, menurut laman sesawang Himalaya - Bonnisan tidak memberi kesan sampingan kepada pengguna jika diambil mengikut dos yang telah disuaipadan dengan usia.


Bayi Kembung Perut

Untuk bayi sehingga satu bulan, ibu ayah boleh bagi separuh sudu kecil ( Sudu plastik kentang putar KFC ) - Tiga kali sehari. Manakala untuk anak berusia satu bulan hingga enam bulan, satu sudu kecil untuk tiga kali sehari. Bagi anak yang berusia enam bulan dan ke atas boleh ambil dua sudu kecil untuk tiga kali sehari.

Dengan dos yang sesuai, satu botol Bonnisan ni mampu bertahan sebulan dan lebih untuk anak yang lebih kecil. Jimat kan ?


Petua Kembung Perut

Setiap titisan Bonnisan mengandungi :

Minyak Dill (Anethum sowa), Guduchi (Tinospora cordifolia), Himsra (Capparis spinosa), Pippali (Piper longum), Amalaki (Emblica officinalis), Kasani (Cichorium intybus), Kasamarda (Cassia occidentalis), Haritaki (Terminalia chebula), Ela (Elettaria cardamomum), Biranjasipha (Achillea millefolium), Jhavuka (Tamarix gallica), Gokshura (Tribulus terrestris), Punarnava (Boerhaavia diffusa) dan kesemua khasiat dari herba ini dapat membantu menyihatkan usus dan memberi kesihatan yang baik kepada anak.


APA KATA NUR AINA ? HEE~

Untuk maklumat lanjut dan lebih banyak produk Himalaya, boleh rujuk di :




Atau !!
Beli terus di Shopee !!

Doa Perlindungan Untuk Anak-Anak.


أَعُوذُ بكَلِمَاتِ اللَّهِ التَّامَّةِ، مِن كُلِّ شيطَانٍ وهَامَّةٍ، ومِنْ كُلِّ عَيْنٍ لَامَّةٍ “

Maksudnya: "Aku berlindung dengan kalimah-kalimah Allah yang sempurna dari setiap gangguan syaitan, binatang berbisa dan setiap pandangan mata yang jahat.” 


LOVE ;
ATIE ADNAN



Share:

Post a Comment

Copyright © atiehilmi.com - Malaysian Lifestyle Blogger. Designed by OddThemes