9 PIL KALSIUM TERBAIK UNTUK MENGEKALKAN KESIHATAN TULANG

9 Pil Kalsium Terbik Untuk Mengekalkan Kesihatan Tulang - Bila bercerita tentang kesihatan, pastinya kesihatan tulang antara isu menarik untuk diambil berat. Semakin menginjak usia, kepadatan tulang semakin menurun dan itu merupakan faktor kenapa warga emas sering mengeluh tidak bermaya.

Pil Kalsium untuk orang dewasa
Setiap tulang dalam tubuh kita memainkan peranan penting untuk memastikan semua mekanisme tubuh badan kita berfungsi dengan baik. Kalau patah satu, semua tulang disekitarnya juga tidak dapat menjalankan tugas dengan baik.



KEBAIKAN KALSIUM


Kalsium merupakan mineral penting yang diperlukan untuk membantu memelihara tulang, gigi dan sendi menjadi lebih kuat dan tidak rapuh sebelum masanya. Ia juga memain peranan penting dalam pengecutan otot, mengawal detak jantung, mengekalkan fungsi saraf yang sihat dan mengelak pembekuan darah. 99% kalsium dalam badan ada pada bahagian tulang dan gigi. Penyakit yang sinonim dengan kekurangan kalsium dalam tubuh badan adalah osteoporosis.

Mengikut garis panduan Kementerian Kesihatan Malaysia, pengambilan kalsium yang disyorkan untuk orang dewasa berusia 19 hingga 65 tahun adalah 800mg / hari manakala bagi orang dewasa yang melebihi lingkungan umur tersebut, disyorkan sekitar 1000mg / hari.


MAKANAN YANG KAYA DENGAN KALSIUM


Selain dari sumber kalsium berbentuk pil, antara makanan yang mengandungi kalsium yang sesuai untuk diet sehari-hari adalah :
  • Tempe
  • Tauhu
  • Kekacang
  • Susu, keju, yogurt dan makanan berasaskan tenusu
  • Sayuran hijau gelap dan berdaun
  • Bijirin yang diperkaya dengan kalsium
  • Buah-buah kering seperti kismis, prun kering dan aprikot kering
  • Susu soya

SUPPLEMENT KALSIUM TERBAIK DI MALAYSIA


1.  Hovid Calactate ( <--Klik )
  • Kalsium adalah nutrien penting untuk kesejahteraan keseluruhan badan. Kebanyakan kandungan kalsium badan terletak di dalam tulang. Kalsium bukan sahaja menyokong pembinaan dan pemeliharaan tulang dan gigi, tetapi juga terlibat dalam fungsi metabolisme badan. Jika pengambilan harian nutrien tidak mencukupi, produk seperti Hovid Calactate 300mg Tablet boleh bertindak sebagai sumber tambahan. 

Pil Kalsium Untuk Ibu Hamil


2. Blackmores Calsium + D3 ( <--Klik )
  • Setiap tablet yang diambil mengandungi 600mg unsur kalsium bersama 500IU vitamin D3 yang mudah ditelan. Kalsium membantu mengekalkan gigi dan tulang yang kuat manakala vitamin D3 membantu penyerapan kalsium secara efektif.


3. Caltrate ( <--Klik )
  • Setiap tablet mengandungi 600mg Kalsium Unsur dan 200IU Vitamin D3 yang sangat sesuai untuk mereka yang intoleransi l.aktosa. Tidak mengandungi natrium, laktosa, gluten dan tanpa bahan pengawet.
Supplement Kalsium Murah




4. Ostenutrix Shaklee ( <--Klik )
  • Membantu menguatkan tulang, memperbaiki kekejangan dan kebas-kebas, meringankan stress, memperbaiki masalah haid seperti senggugut, mengurangkan hiperaktiviti serta sakit gastrik.



5. Nutrilite Cal Mag D Plus ( <--Klik )
  • Mengandungi sumber kalsium, magnesium dan mineral surih yang kaya dan semula jadi dari laut, ditambah dengan vitamin D, nutrien semula jadi yang diperoleh daripada lanolin (Lilin bulu daripada biri-biri). Dengan bahan-bahan yang dituai dari dasar laut Iceland, Nutrilite Cal Mag D Plus adalah mampan sepenuhnya. Ia tidak mengandungi pewarna tiruan, perisa atau pengawet untuk mengekalkan diet anda sebagai semulajadi dan organik yang mungkin.


  • Suplemen kalsium semulajadi yang diperoleh daripada rumpai laut alga merah yang mempunyai perakuan Halal. Ia adalah sumber bioavailabiliti tinggi kalsium, fosforus, magnesium dan mineral penting tulang yang lain. Mineral yang berlaku secara semula jadi ini berada dalam bentuk yang paling mudah diserap. Ini membolehkan penyerapan kalsium yang lebih baik dan membantu meningkatkan ketumpatan mineral tulang. Semua mineral berfungsi secara sinergi untuk menyokong tulang dan gigi yang sihat. 

Side Effect Of Taking Calcium Tablet



7. Appeton Essentials Milk ( <--Klik )
  • Diperbuat berasaskan organik dan larut air Kalsium Laktat Pentahidrat yang mempunyai ciri penyerapan yang lebih cepat dan lebih baik. Formula yang dirumus secara saintifik ini didatangkan dengan bioavailabiliti yang lebih baik – pelepasan cepat dan boleh diserap ke dalam badan hanya dalam SATU langkah kimia. a juga didatangkan dengan dos yang rendah dan fleksibiliti dalam dos ini sesuai untuk semua kumpulan umur. 

  • Kalsium sitrat yang telah terbukti mempunyai kadar penyerapan yang lebih baik berbanding jenis kalsium yang lain. Ia juga diperkaya dengan Vitamin D3 yang membantu penyerapan dalam badan.
Camel Milk Calcium Tablet


  • Telah dirumus berdasarkan bukti saintifik untuk menyediakan dua nutrien yang bermanfaat dalam dos yang mudah. Diet kekurangan kalsium boleh menyumbang kepada osteoporosis di kemudian hari. Suplemen kalsium boleh membantu dalam pencegahan dan rawatan osteoporosis. Kalsium dan vitamin D disertakan untuk membantu mengekalkan tulang dan gigi yang kuat dan sihat. Rangka manusia terdiri daripada 206 tulang yang menyediakan rangka untuk badan membantu mengekalkan bentuk, melindungi organ penting dan menyediakan tempat untuk melekatkan otot. Tulang juga berfungsi sebagai tapak penyimpanan mineral dan pembentukan sel darah. Dirumus dengan vitamin D3 yang diperoleh secara semula jadi untuk menggalakkan penyerapan dan penghantaran kalsium ke tulang.

No comments:

Powered by Blogger.